۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

موشکافی افزایش قیمت خیار و بادمجون !!

به خدا همین الان اخبار فارسی صدای آمریکا  گفت : "همزمان با هدفمندی یارانه ها قیمت خیار و بادمجون بیشترین تورم را داشته" چون دقت نکردم حواسم نبود که چه کسی اعلام کرده ولی از زبان یکی از مسئولین اقتصادی کشور بود.
من که می دونم اینا دارن دروغ میگن اما با فرض اینکه صحت داشته باشه، آخه چرا باید قیمت خیار و بادمجون زیاد شده باشه؟!! چه ربطی داره؟ لابد یا روی این دو متاع هم، یارانه پرداخت میشده و یا مصرفش زیاد شده!بجای بنزین هم که  توی باک نمیشه کرد!!
من فکر می کنم مصرفش زیاد شده چون خیار را هم میشه بعنوان میوه خورد و هم صبحانه با گوجه و پنیر که شاید بعد از هدفمندی یارانه ها مردم نتونستند گوجه و پنیر بخرن و همون نون و خیار می خورند و در مورد بادمجون هم که چون استفادش راحته و فقط میشه سرخ کرد و با نون خورد مردم استقبال بیشتری کردن . شایدم به خاطر تبلیغ غیر مستقیم مهران مدیری از بادمجون در سریال قهوه تلخ هست، چون اگه دقت کردید مستشارالملک  با خوردن بادمجون صداش در نمیاد و شاید در تلویزیون فواید زیاد ازش گفتن که بلکه مردم بگیرنو بخورن که صداشون در نیاد !! شایدم یکی از تجار صاحب نفوذ که بادمجون و خیاراش رو دستش مونده بوده طی یه تعامل با یه خبرنگار و کارشناس تغذیه، در یه بخش خبری پرده از فواید و پروتئین ها و ویتامین هایی که در آنها هست برداشته و مردم دردمند و علیل که تعدادشون هم کم نیست برای خرید آنها هجوم بردن و همین شده دلیل گرونی. شایدم دلیل های دیگه ای داشته باشه.بگذریم...
توی یه اخبار دیگه هم شنیدم آمار دختر و پسرهای دم بخت به شدت زیاد شده ... عجب دوره زمونه ای شده.فکر کنم با این وضیت همه دست نگه داشتن ببینن چی میشه بعد برن زن بگیرن دقیقا مثل وضعیت ملک و مسکن!
باور کنید بعید نیست که فردا آثار هدفمندی یارانه ها در ازدواج هم مشخص بشه ! مثلا طرف که میخواد دختری بهت معرفی کنه میگه: " دختر نجیبیه خانواده داره،تازه بهشون یارانه هم تعلق میگیره ، مهمتر اینکه 7 نفرن و 283500 تومان ماهی یارانه میگیرن! " (البته با توجه به مبلغ پرداخت های فعلی) یا برعکسشم هست که اوناییکه با کلاسن و وضع مالیشون خوبه میرن دنبال کسایی که یارانه نمی گیرن. شایدم در آینده دخترا اولین سئوالشون از پسره این باشه که آیا یارانه میگیرید یا نه؟؟ اینجاست که معلوم نیست چی باید گفت تا بهتر باشه.چون از یه طرف اگه بگین میگیرم میگه بنده خدا اوضاعش نا دخه(ناجوره) و اگه بگید نمیگیرم میگه  یا خیلی مایه داره و برای جهازیه کلی توقع داره یا اینکه دروغ میگه که یارانشو خرج نکنه و یارانه منو ازم بگیره.
خلاصه این قصه سر دراز دارد.منم که حال و حوصله دنبال کردن چیز طول و دراز ندارم.
آهااااان . خبر جعلی و سراسر دروغ تلویزیون صدای آمریکارو پیدا کردم . الان هم متن کامل خبر را میگذارم هم لینکشو که فایل تصویری هم داره (خدایی چند بار گفتید این یارو چرت میگه!! اما خدا را شاکرم که روسیفید شدم)
بخشی از خبر که مورد بحث من بود:
"بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت بادمجان و خیار بیش ترین افزایش را داشته که نسبت به هفته مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱۹ و ۹۵  درصد رشد داشته است."

۳ نظر:

شیرزاد گفت...

آفرین.خوب گفتی

دادا گفت...

سلام
نادخ رو خوب اومدی، در ضمن در اوضاع کنونی افزايش قیمت خیار و بادمجون میتونه به خاطر استفاده زیادش از سوی دولت برای استعمال مردم باشه...

Yaroo گفت...

سلام دادا
من که نمیتونم تا اون حد موشکافی کنم چون یه موقع خانواده نشسته باشه پای کامپیوتر.من تا یه جاهایی میگم اما بقیش با شماست!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.